när man är på topp..kan de dala så fort igen..

det va just de som hände idag.. va på sånt bra humör och tog en härlig promenad hem från skolan idag,när jag nästan va hemma kom samtalet jag inte ville ha..

mamma ringde och berättade att pappa va på väg till sjukhuset,problem med hjärtat IGEN.. hela jag blev alldelens kall,kände hela världen öppnade sig för mina fötter och jag sjönk så lång ner jag kunde.. varför i hela friden tar aldrig denna smärta slut? utåtsett visa man bara glädje och strålande glöd men tänker man efter så gråter hjärtat helt hysteriskt.. man undrar.. VARFÖR händer allt min familj och mina nära och kära?! varför får man inte leva livet och känna lycka lycka LYCKA??

idag är de nästan exakt på dagen 6 år sedan pappa gjorde sin första hjärtoperation,efter ett hårt liv med alkoholism och ångest så kom det som en smäll.. jag hade precis flyttat till Göteborg och skulle börja mitt "nya" roliga liv..  vilken käftsmäll jag fick!

så nu nästan exakt 6år senare så kommer detta samtal.. jag har precis flyttat till en ny stad och börjat ett "nytt" liv,kändes såväl på mammas röst att nåt va galet,nåt va verkligen fel..  man önskar ibland man skulle kunna blunda och inte lyssna..

äntligen ha jag fått samtal från sjukhuset,det hade gått bra denna gången med..


"pappa- du är den bästa PAPPA man kan önska sig,
 pappa- jag skulle inte kunna leva en dag utan dig,
 pappa-även fast jag inte visa dej varje dag..JAG ÄLSKAR DIG,
 pappa-jag skulle inte va den jag är utan dig,
 pappa-du är väldens bästa PAPPA.."


  jag ska ta vara på varje dag,leva dag för dag.. inte glömma bort allt min älskade pappa gör för mig.. 


 kärlek// charly 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussi

Skönt att allt gick bra ...jag tänker på er alla ..kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback