de hade kunnat sluta i blodbad..

satt mig i bilen och skulle åka hem vid halv-sex tiden,prata lite med mamma och sa hej då,ut i bilen och märkte att jag hade lite bensin i bilen,så bestämde mig för å åka över skogen å ut i gallsätter.. asdåligt väglag,snörök och naturligtvis snöfall..aja tänkte jag efter jag tankat.. jag bruka ju inte bry mig,jag e inte rädd för å köra bil..
haha.. vilket skämt.. DE BLEV JAG LITE SENARE..

när jag kom till utfarten i gallsätter så blinka en bil åt mig i motsatt körfält,men jag tänkte inte så mycket på de,körde på 110 och gasade upp.. men så ser jag nåt mitt i vägen så jag tvärnita,å vafaan.. där ligger en STOR älg,påkörd av bilen framför.. precis när jag vejar förbi så blir de trafiknykter på radion och dom nämner detta,alltså jag va helt skakis.. hade jag kommit två minuter tidigare hade de kanske varit jag som kört på den,de kanske hade varit jag som fått hela framrutan intryckt på min bil.. usch... vilken obehaglig sak å uppleva,iaf så blev de ju trafikköer och massa polisbilar som sku fram så de tog tid och köra milen som va kvar,de ha ju aldrig tagit två timmar och köra förut,låg i snitt 70km/h hela vägen,alla va nog i chock som kom efter mig för de va ingen "vanlig" omgasare som kom,de va bara lugnt å fint.. man tänker ju lite på älgen med..stackarn..

men men... kom ju iaf hem tillslut och nu ska jag strax duscha och lägga mig,blir tidig sänggång ikväll,e inte alls pigg.. feber och hosta.. ska kurera mig tills imorrn så jag e lite piggare på skolan :)

kärlek// charly!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback