jaha.. så va de slut för detta året..

idol alltså.. vilken hysteri det ha varit här hemma i soffan.. två calle fans,men jag drog nog längsta strået.. 



                                                


ha varit helt insatt hela hösten.. ända sedan jag såg calle vandra in på audition i malmö i maj.. när han satt på stolen och såg så sjukt blyg och osäker ut,, så spela han och vääärldens sexiga heta varma underbara hesa rockröst uppenbarade sig jag gick och nynnade på"walking in memphis"i säkert en månad.. en ny stjärna e född.. sen den dagen ha jag varit fast!!

SÅ IKVÄLL.. de började med calle drog igång hela finalen med dunderbrakaren rock and roll med led zeppelin.. helt lovley låt och superbra låtval..  erik kom efter med the final countdown .. ingen glöd alls där inte.. 1-0 till calle!

nästa låtval va calles i särklass bästa låt under finalveckorna: With a little help from my friends av Joe Cocker .. sjukt sjukt bra..  erik kom efter en som jag anser de.. uttajatad låt.. The show must go on av queen.. den va ju med för två år sen i finalen.. då gjorde erik segerstedt den,inte lika bra.. men ändå.. han va först.. varför drog han inte "run to the hills"?? den gjorde han ju heeelt awsome!
näe.. 2-0 till calle!

så kom låten alla väntat på.. FINALLÅTEN.. "higher".. bra? njaa.. rättvis? oj ja.. båda kunde ju glänsa.. men jag tyckte personligen att calles version va bättre.. mer inlevelse helt enkelt..

men som alla vet så vann ju erik finalen av IDOL 2009.. vad ska man säga? kanske bara bra.. nu får ju man ju vänta på att calles album ska komma.. med hans eget.. ingen påtvingat.. å som dom surrat om ikväll.. är de verkligen bra å vinna?? i överlag ha ju tvåorna överlevt..!!

        min calle.. MIN IDOL :)

      

and the winner is..  ERIK.. 

                                                                                                       






så va sagan slut för detta året.. lika tomt varje år,hoppas jihde och den juryn som e nu får hänga med nästa år oxå.. dom äger :)

haha.. faan vilken idol-nörd jag e.. but i like :)

sängen vare nu ja.. imorrn e ett nytt äventyr.. imorrn ska jag umgås med mina älskade små gudbarn.. SOM jag längtar å så klart med erika och tomas.. :)

ha en underbar natt alla!!

KÄRLEK// charly!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback